Matkassar och feedback

Glad Påsk till er alla som firar Påsk! Här i Rumänien går vi efter den Ortodoxa kalendern och firar Påsk nästa helg. Det vore inget konstigt med det om det inte vore för ungrare och andra folk, som bor här och firar påsk med ”väst”. Som alltid när det är helg, så handlas det mycket och äts mycket. Jag skjutsade en äldre kvinna runt i stan för olika ärenden och det var minst sagt kaotiskt på gator och i affärer pga alla påskhandlare. Eftersom många av de fattiga familjer vi hjälper är ungerska, så har Andrei handlat, packat och delat ut matkassar denna vecka. Jag vet att det blir till glädje. Välsignade svenska handsydda tygkassar! En barngrupp i en kyrka i Sverige, som samlar in pengar till FCE skrev och bad om kontakt med barn här. Jag fick löfte av After School-barnen om vårhälsningar till barn i Sverige. De gjorde så många fina kort att jag kunde dela upp och skicka till flera kyrkor i Sverige där det är barn, som är engagerade. Jag tycker det är jätteviktigt med feedback. Vi har inte den möjlighet vi skulle önska att hålla kontakt tillbaka med alla gåvogivare. Jag blir glad när gåvogivare skriver och ber om information och kontakt. Bara då kan jag skicka något tillbaka och jag gör det gärna. Om man tror att det sitter någon på ett EFI Fadder-kontor i Sverige, så tänkar man nog att Insamlingsstiftelsen borde vara lite mer framåt med att ge respons till gåvogivare och också då det gäller att söka nya. Det finns inget kontor och inga anställda Alla som jobbar för EFI Fadders Insamlingsstiftelse är frivilligarbetare, som tar sin lilla lediga tid för att göra det de är bra på. Tack vare detta, så kan vi skryta med EFI Fadders extremt låga administrationskostnader. Tänk om jag kunde nå alla gåvogivare och frivilligarbetare med ett tack som känns på riktigt! Då vi alltid i alla Nyhetsbrev tackar faddrar och sponsorer så är det INGEN slentrian och INTE en klyscha, utan alldeles äkta från hjärtat.