GOTT NYTT ÅR

Vi är tillbaka i Marghita. Jag är mycket tacksam för det år som gått. Uttrycket ”Gud är trofast” kan låta som en klyscha, men för mig är det upplevd verklighet. För mig betyder det att jag i smått och stort ser att Gud är med och att tron på Honom håller. Man ska nog inte dela upp vad som är smått och vad som är stort, men jag menar saker i mitt vardagsliv. Samtidigt som jag tänker på det stora sammanhanget, visionen och missionen, som jag får vara en del av. Gud finns med i allt och det är med glad tacksamhet jag ser bakåt och med positiv spänning jag ser framåt.
Nu skulle jag kunna skriva rubriken Oväntat besök eller egentligen Väntat besök. Två unga män kom och hälsade på. De var mycket glada och så uppspelta att de pratade i munnen på varandra om alla minnen. De känner stor glädje och tacksamhet över det de varit med om sedan de togs ut från det statliga barnhemmet här i närheten. 31-åringen har inte flyttat längre än till Oradea. 32-åringen gav sig av till Kanada för tretton år sedan och har sedan dess sett fram emot att komma på besök. Han ringde för att par månader sedan och sa att han skulle fira jul i Rumänien, så vi bestämde träff. Killarna prisade den rumänsk-svenska maten jag bjöd på. De har fina minnen från volontärshuset. Å, Gud, välsigna alla dessa unga människor, som vi fått ha vår vård när de var små och som nu bor och lever på olika håll i världen!
GOTT 2020 TILL ER ALLA!