Highlights


Februari är en kort månad. Tre veckor på sin höjd. Känns det som. Jag brukar säga att det är inte alltid roligt här, men långtråkigt är det aldrig. Att arbeta med människor är både meningsfullt och tröttsamt. Idag har vi redan hunnit prata om ett par svårlösta fall. Jag kan känna mig helt hjälplös och på rumänska kan jag med en djup suck uttrycka mig på ett sätt som låter som –”Det här problemet kör om mig fullständigt!”
Jag har förmånen att ha varierande arbetsuppgifter och när jag grubblar över något, så kan jag göra något fysiskt. Låta det ligga lite och göra något annat en stund. Ta tag i det lite senare. Jag råder rätt mycket över min tid med den nackdelen att arbetstiden flyter och att det är svårt att avsluta arbetsdagen. Vissa tider är fasta, tex outreach till vårdboendet på torsdag kl 14.30 och därefter Klubbkväll kl 19.00. Direktkontakten med barnen och ungdomarna, som kommer till Klubben är väldigt stimulerande för mig. Vi har haft riktigt roliga träffar i år redan. De flesta är tonåringar och de har kul ihop. Engagerade ledare gör det roligt att jobba ihop. Det går inte att fånga tillfällena på bild, men här kommer några highlights från våra Klubbkvällar. Håll till godo!