Skog o vatten

Sverige är fantastiskt! Kanske att jag uppskattar Sveriges vackra natur mera nu när jag kommer till Sverige bara på besök. Alla underbara sjöar och de magiska skogarna. När vi åker på de fina vägarna, så tittar jag på skogarna och drömmer mig in bland tallar och granar (om jag inte sitter vid ratten). Jag älskar att vandra på skogsstigar och att klättra över ris och sten. Att lyssna på en nedladdad predikan under tiden är inte fel. Det är spännande att gå mot där träden glesnar, att komma ut i en glänta och undra var man har hamnat. För mig är det oftast längre bort än jag tänkt mig. En annan naturupplevelse jag älskar är att simma i en skogssjö, gärna på kvällen mot den nedgående solen. Jag känner mig omsluten av det uppfriskande vattnet och jag kan bevara och bära med mig den känslan in i mörka och ruggiga vinterdagar. Det allra bästa med Sverige är dock att få vara tillsammans med nära och kära. Här delar jag med mig av några naturbilder från Sverige.