Regnig tisdag

Ännu en regnig dag. Jag njuter av sommarbuketterna av ängsblommor jag placerat på kontoret, i gästhusets matsal och hemma. Igår när jag körde bil uppe på höjder och ner i dalar, så kunde jag inte låta bli att stanna för att plocka blommor och för att fotografera.
Jag tycker om när vi träffas på kontoret tisdagmornarna för andakt, samtal och bön. En samling människor som i sin yrkeskunnighet visar sig sårbara och beroende av både människor och Gud. Vi talade om problem i samhället och om styrkan vi har i hoppet
Tisdagskvällar är det fina samlingar på Brândușa för dem, som bor där och för dem som bott där. Ungdomar som vuxit och mognat på många sätt. Undervisning, samtal och bön där de kan lära sig att leva ut sin tro i vardagen, där de kan öppna sig och be för varandra. Regnet öste ned utanför, men jag var så glad att få vara med. Att dela bördor och drömmar med människor, som vet vad det är att känna sig övergiven och som lärt sig att vara tacksamma över den familj, som Gud gett. En kille bredvid mig tecknar i sitt bibelstudieblock och jag ser regndroppar, solstrålar och över alltihopa en stor regnbåge.