70 år

Min man fyller 70 år idag. Vi har varit tillsammans i 52 år. Han har alltid varit och är fortfarande väldigt engagerad i att hjälpa andra människor. Det är något att se upp till. Lars har en otrolig uthållighet och att ge efter eller ge upp finns inte i hans tänk.
Till Marghita kom vi för första gången för trettio år sedan. Från vår familj åkte Lars först och med sin stora inlevelse och drivkraft att göra något, så fick han med oss andra på direkten. Han skulle inte ha gått in i detta om inte vi som familj hade känt samma sak. Lars och jag var faktiskt i Rumänien för snart femtio år sen och landet har funnits i våra hjärtan sedan dess. Inte kunde vi tro då att vi skulle flytta till Rumänien och få leva ett så intressant liv. Lars finns i FCEs ledning och även om han trappat ned och inte behöver ta ett lika stort ansvar längre, så är han med och bär arbetet på sina axlar och har fortfarande en mycket viktig roll. Jag beundrar hans handlingskraft, ansvarskänsla och pålitlighet. Man räknar med honom och lyssnar till hans klokhet och livserfarenhet. Jag är stolt över min gubbe och jag älskar honom.