7 nov

Det blir ingen EFI Fadder-dag i Sverige i höst. Inte fysiskt. Denna höst var två konserter inplanerade och det var lite nytänk i utformandet. Nu blir det verkligen att tänka nytt. Det blir en speciell on-line-sändning den 7 november och det kanske är bara början på något nytt. Det blir spännande med så många inslag att jag inte fattar hur allt ska få plats i sändningen. Det är folk i styrelsen för EFI Fadder Insamlingsstiftelse, som ansvarar för det hela. Vi ska dela med oss om vad som händer här i Marghita och det har jag gått igång på, känner jag. Nu tänker jag på och försöker sätta mig in i vad ni vill se och höra. Jag tänker på er när jag möter barn, ungdomar och arbetskamrater i FCE och vad vi ska kunna förmedla. Vi hinner ju förstås inte berätta om allt, men vem vet? Det kanske blir fler sändningar. Eftersom det är trettio år sedan starten, så kanske det blir en glimt om det, men det intressanta är ju hur det är nu och vad vi önskar att det ska bli framöver. Vi får hjälpas åt att sprida info om sändningen vartefter informationen kommer och så får vi mötas en massa gamla och nya efi-are lördagen den 7 november!
Här har ungdomarna i Dagcentret tagit en paus för att röra på sig och ha lite roligt i Klubben.